Page 7 - ATAŞEHİR EKSPRES SAYI 21
P. 7
Cibali Karakolu
diyor. Her ne kadar Nâzım Hikmet telif Yeni nesil deneysel ya da
istemese de emeğe büyük saygısı olan avangart oyunları takip ediyor
Türk Tiyatrosu’nun Başöğretmeni Muhsin musunuz? Genç oyuncuları nasıl
Bey cebinden çıkardığı 75 lirayı Nâzım’a buluyorsunuz?
veriyor ve konu gün yüzüne çıkana kadar Hiç takip etmiyorum; fakat onların
sır olarak kalıyor.” hepsini büyük bir hayranlıkla ve
“Lüküs Hayat”taki gibi sınıf atlama şevkle destekliyorum. Her yıl
çabasının sonunun olmadığı bir dünyada yaklaşık 170-180 tane stajyer
oyunun yıllarca oynanması çok da tiyatrocu mezun oluyor. Bunların
şaşırtıcı değil herhalde? Salı Pazarı’nda limon satacak
Hiç unutmam, bir gazeteci arkadaşımız halleri yok, mesleklerini yapacaklar,
röportaj esnasında “duydum ki ama maalesef istihdam da
‘Lüküs Hayat’ 17 yaşına basmış” dedi, yok. Salon yok, kadro yok. Zor
“Broadway’de ‘Cats Müzikali’ 16 yıl durumda olan bütün evlatlarım
sonra kalkıyormuş. Bu konuda ne birer Donkişot gibi, birer şövalye
düşünüyorsunuz” diye sordu. “Sağlıklı gibi küçücük bir salon buldukları
bir kedinin ömrü 16 yıldır ve bu sürenin zaman 50-60 sandalye ile tiyatro
sonunda biter, ama Türkiye’de lüks hayat yapmaya çalışıyorlar. 10 yılım özel
özleminde olup sınıf atlamak için uğraşan tiyatrolarda geçtiği için iyi bilirim,
25-30 milyon kişi var. Biz onlar için işleri çok zor. İnsana insanla
devam ediyoruz” dedim. “Lüküs Hayat”, anlatan bir iş yapmanın gereği
Çeşme Meydanlı grup ile Suadiye’de olarak onlara bol bol gözlem
lüks bir hayat süren ve kendi bütçelerine yapmalarını tavsiye ediyorum.
göre yaşamayan, abartılı bir şekilde Peki, bu durum hep mi
Batılaşma özlemi içinde olan iki ailenin böyleydi? Tiyatrocuların
sınıf çatışmasını anlatıyor. Yönetmenimiz rahat olduğu, üstünde baskı
Haldun Dormen “bunu neşeli bir operet hissetmediği bir dönem olmadı
olarak sahneye koyalım, sabun köpüğü, mı? Tarih 29 Ağustos 1982. 12 Eylül Anayasası’nın
şampanya kabarcığı gibi olsun” dedi ve biz 60’lı yıllarda 36 tane tiyatro halk oylamasına iki buçuk ay var. Yasakların
bunun altını pek çizmedik. Şenlik içinde vardı Cadde-i Kabir dediğimiz ortasında muhalif üç ses Cumhuriyet’te
başladı ve 28 yıl sürdü. Tünel’den, Taksim’e kadar. buluşup işte bu fotoromanı çekiyor: Zihni
Televizyonun hayatımıza Göktay, Umur Bugay ve Erdoğan Köseoğlu.
BİZİM İÇİN HER YER TİYATRO girmesiyle birlikte yavaş yavaş
döküldüler, idare edemediler
Bunca yıl sahnede olmanıza rağmen kendilerini. Bazı toplumsal olaylar da zaman belediyeler sahnelerini
içinizde ukde kalan bir oyun, rol var mı? insanları korkuttu, sindirdi. Seyirci tiyatrolara tahsis ediyor. Bizde bundan
Şimdiye kadar hep komedide oynadım, evine kapandı ve tiyatro öldü. Maalesef hayli mutlu oluyoruz. Tiyatro bizim her
ama son yıllarda artık dram oynamak tiyatroya gitme ihtiyacı, alışkanlığı öldü. şeyimiz, onun peşinden oraya gitmem
isteğimi fark ettim. Mesela Edmond Açık tribünlerde maç seyredip, amigoluk buraya gitmem diye bir şey yok. Çantamızı
Morris’in “Tahta Çanaklar” ya da Arthur yapmak pek çok kişinin işine daha fazla aldığımız zaman her yer tiyatrodur bizim
Miller’in “Satıcının Ölümü” oyununda gelir oldu. Ama son yıllarda oyunlara ilgi için. Gerekirse salonlar olmayabilir, bir
Willy Loman karakterini oynamayı çok artmaya başladı, şu an dolu salonlara parkta, sokakta da oynarız. Yeter ki sen ve
istiyorum. oynuyoruz. Yeni sahneler açılıyor, zaman ben olalım, seyirci olsun. A
ATAŞEHİR EKSPRES Sayı: 21 Tarih: 25 Şubat-25 Mart 2018 7