Page 6 - ATAŞEHİR EKSPRES SAYI 21
P. 6
ALYANS FIRLATAN ALKIŞ
ir gün oyundan çıktım servise doğru giderken bizim müstahdem ve gece
Bbekçileri ile bir hanımefendi arasında münakaşa olduğunu fark ettim.
Seyirci velinimetimiz sonuçta, müdahale etmek için yanlarına gittim. “Ne
oldu hanımefendi” dedim, kadıncağız döndü “sizin yüzünüzden” dedi. Ben
daha iki dakika önce size selam verdim, nasıl bir ayıp işlemiş olabilirim diye
şaşkınlık yaşarken “o kadar güzel oynadınız ki sizi alkışlarken alyansım fırladı
parmağımdan ve sıraların arasında kayboldu” dedi. Gece saat bire geliyor,
fenerlerle salona girdik, her yer süpürüldü. Fenerin ışığı ile parlayan alyansı
hanımefendiye teslim ettik. İşte “Lüküs Hayat” böyle bir oyundu.
Resimli
Osmanlı
Tarihi
Çulsuzlar
bilgilendirdik. 1984 yılında İstanbul
Tiyatro Radyosu’nda Cemal Reşit
Rey’den bizzat duyduğum bilgiler şöyle:
“1932 yılında Cemal ve Ekrem Reşit Rey
Lüküs kardeşler bir yandan Cumhuriyet’in 10.
Hayat
Yıl Marşı’nı bestelerken, bir yandan da
Muhsin Ertuğrul’un isteği üzerine bir
operet hazırlığındalar. 10. Yıl Marşı’nı
KEDİYLE AYNI SAHNEYİ PAYLAŞTIK tamamlarken, 38 şarkı sözünün yer
alacağı operet için ‘yetiştiremeyiz’
diyorlar. Bunun üzerine Muhsin
ir gün sahnede, tek başıma “Lüküs Hayat aynalı bir hayatmış. Üç lira oraya Ertuğrul’un aklına Tepebaşı Radyo
Bverdim, beş lira buraya verdim” diye hesap yapıyorum. Seyirci gülmeye Tiyatrosu’nun hemen karşısında
başladı. Gülünecek bir laf da yok ortada, adam gayet normal bir şekilde hesap Büyük Londra Oteli’nde kalan Nâzım
kitap yapıyor derken seyircinin baktığı yöne bir kafamı çevireyim dedim ki meraklı Hikmet geliyor. Nâzım Hikmet o dönem
bir kedi perdenin kenarından bakınıyor, ışıklardan da ürkmüş. Hemen seyircinin seslendirme sanatçısı Ferdi Tayfur ile
dikkatini üstüme çekmek için rol çalan kedinin yanına gittim ve “arkadaş yanlış orada kalıyor ve otele de borçları var.
yerdesin. Sen Broadway’de ‘Cats Müzikali’nde oynuyorsun. Bizse burada ‘Lüküs Nâzım Hikmet’e durumu anlatıyorlar.
Hayat’ oynuyoruz. Sen şimdi git de ben oyunuma devam edeyim” dedim. Ben, O dönem Anayasa’nın 141 ve 142’nci
doğaçlamaya meraklı geleneksel Türk Tiyatrosu geleneğinden geliyorum. O maddelerinden yargılandığından ‘Ben
sebeple sahnede her türlü duruma verilecek bir lafım vardır. yardımcı olurum, yazarım ama ismimi
kullanmayın. İsmim size zarar verir’
6 ATAŞEHİR EKSPRES Sayı: 21 Tarih: 25 Şubat-25 Mart 2018